Известие

Collapse
No announcement yet.

Признак на блокирал двигател?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Признак на блокирал двигател?

    Момчета, кажете ми кои са признаците на блокирал двигател. Търсих във форума, но не успях да получа отговорът, който търсех.

    Карам днес. Жега невероятна. По едно време гледам - колата вдигнала 100 градуса. Няма лампа, която да свети.
    Викам си - ааа, това не е добре. Взе да върви все едно карам на метан. И превключих на по-ниска предавка, че влязох в населено място, и в момента на превключване, колата изгасна. Вкарах пета и отпуснах съединителя - само се върти двигателя, ама никой не пали.
    Мамка му.
    Спрях. Меря маслото - но колата беше наклонена, нямаше равно място - ми няма масло по щеката. Гадост. А уж доливам редовно ... принципно колата харчи за 2000 км около 200 милилитра, ... и би трябвало масло да има по щеката... поне някакво, щото аз за последно доливах преди под 1000 км.
    Така. Вентилаторът не работи, при 100 градуса на водата трябва да работи.
    Антифризът си стои всичкия, не е изплют от колата, както и не е заврял.

    Колата я оставих на сервиз.
    Но бих ви бил много благодарен да ми кажете нещо и вие.
    Last edited by anton_caro; d.m.y г., 09:22.
    sigpic
    Alfa 145 1.6 - едно червено бонбонче!
    Fiat Ritmo 1984 - непретенциозен
    Fiat 125 1977 - а бяхме млади!

  • #2
    Мисля че приблокирал мотор ,въобще няма да можеш да вкараш на скорост и мотора да върти. Не знам майсторите да кажат , може някой кабел да се е стопил и да нямаш токове .Барианти много , дано е нещо малко .

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от hunter1989 Покажи съобщение
      Мисля че приблокирал мотор ,въобще няма да можеш да вкараш на скорост и мотора да върти.
      Не съм съвсем съгласен. Най-лесно може да се усети, ако се затормозява или почти не иска да завърти на стартер. На скорост да не върти, значи трябва да е заварен валът за блока вече.
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        Блокирал!?

        Думата "блокирал двигател" е условно понятие подобно на метафорите, което може да бъде като следствие от много и различни дефекти! В твоя случай, най-смущаващото е липса на масло по щеката! Това също може да доведе до блокиране на въртящите се части в двигателя! Дано съм лош пророк, но този груб пропуск за липса на масло, води до много сериозен ремонт с много финансови разходи, а по някога и до смяна на двигателя!
        Карам си петата Alfa - Romeo & Giulietta-почти безпроблемно, и никога не се отказвам!!!И едно МИТО за съпругата !

        Comment


        • #5
          Тази лампа на маслото с декоративна цел ли е сложена на таблото? Защо не е светнала, като е паднало маслото толкова?
          Нещо е станало с колата да изчезне маслото толкова бързо.
          sigpic
          Alfa 145 1.6 - едно червено бонбонче!
          Fiat Ritmo 1984 - непретенциозен
          Fiat 125 1977 - а бяхме млади!

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от anton_caro Покажи съобщение
            Тази лампа на маслото с декоративна цел ли е сложена на таблото? Защо не е светнала, като е паднало маслото толкова?
            Нещо е станало с колата да изчезне маслото толкова бързо.
            До колкото съм запознат лампата свети при липса на налягане, при падане на нивото си има щека....

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ancho Покажи съобщение
              До колкото съм запознат лампата свети при липса на налягане, при падане на нивото си има щека....
              Има автомобили, които преди палене показват на таблото нивото на маслото, но нашите кошници не са от тях.
              При ниско ниво на маслото и каране в относително високи обороти, лампата на таблото в общия случай не предпазва от затягане на двигателя.
              _______
              146 JTD - ex
              Renault Megane II 1.5 dci - ex

              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                Има автомобили, които преди палене показват на таблото нивото на маслото, но нашите кошници не са от тях.
                повечето френски каляски...тъй като почти винаги се карат от жени

                иначе симптомите на колегата са май баш за това, за което пита. Навремето карах едно дизелово Уно, което даде фира точно по същата схема
                Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
                Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
                Lancia Ypsilon '02

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от KirilSol Покажи съобщение
                  повечето френски каляски...тъй като почти винаги се карат от жени

                  иначе симптомите на колегата са май баш за това, за което пита. Навремето карах едно дизелово Уно, което даде фира точно по същата схема
                  На 156-ците след фейса също го показва

                  Също така показва и когато няма масло, но под определено количество...примерно ако имаш под 2-3л масло...
                  156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                  OEM & Ventura Garage
                  http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                  Comment


                  • #10
                    да изкажа и аз моето мнение към колегата....имах същия проблем за 2000 км колата ми изгори 4 литра масло... двигателя загуби мощност вдигна температурата на макс и като спрях изхвърли водата (а спрях веднага) амм иначе колата въртеше на стартер,но не палеше,давахме и ток с кабели пак не щеше на скорост пак не искаше....е при мен не оказа,че коляновия вал е станал мазало....лагерите бяха по-тънки от вестник и целия двигател в стружки резултата ????? СМЯНА НА ДВИГАТЕЛЯ с нов от колега от форума (за което съм му много благодарен) междодругото не разбирам много,но ми казаха,че на нашите коли лампата за маслото светвала за малко едва когата вече е касно...при моя случей беше също така..., но не знам до колко е вярно нека хората дето разбират да споделят иначе дано при теб не е така....дано си се разминал леко поздрави
                    Алфа Ромео 156 1.9 JTD 10/2004
                    Алфа Ромео 145 1.3 Boxer
                    Алфа Ромео 33 1.3 Boxer

                    Comment


                    • #11
                      На мен, скоро ми се беше спукал капака на клапаните, на ръба при болта и оттам ми пръскаше масло. При ремонта се установи, че е изхвърлила по този начин към 1,5 литра, но интересното е, че лампата не светна. Явно се задейства, когато остане по малко количество в системата.
                      Alfa Romeo 146 1.4Junior; Alpine 113BT; Hertz
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от anton_caro Покажи съобщение
                        Момчета, кажете ми кои са признаците на блокирал двигател. Търсих във форума, но не успях да получа отговорът, който търсех.
                        Сега ще ти кажа:
                        1. Както си караш с 80км/ч и блокират предните гуми.(1.3 кадет)
                        2.Както си караш с 130-140км/ч и чуеш тропане наподобяващо бласкане на чук в релса.(1.6 боксер)
                        3.Като се качиш в колаатаси опиташ да запалиш защото си я паркирал работеща не тракаща.А двигателя неиска дори да препали.(1.5 боксер)
                        3.Подаваш пълна гас при 140км/ч. и осетиш как колата няма мощност.(1.7 16В боксер)
                        4.Караш си по магистралата за гр.Варна с 170км/ч. И пак губиш мошност, връщаш на 4-та и двигатела почва да звани.(Хонда 1.6 ВТЕК)
                        5.Влизаш в завои колата леко се накланя на дясно и пак изведъш губиш мощност след 100м. спираш гасиш и вече не иска да запали.(пежо 1.9 125коня)

                        И нито веднъш не ми светна лампата и всичките мотори с масло предписано от завода производител на макс.
                        Опел Кадет GSI
                        166 2,4 JTD
                        ако мислиш че е здрава дай та тествам

                        Comment


                        • #13
                          Момчета, днес се сетих, че както си карах на къси разстояния от 2 км градско, забелязах, че ключът е топъл.

                          Помислих, че нещо от жегата се е загрял, че беше 38 градуса.

                          Ама може и да се е прецакал...

                          Случвало ми се е с ритмото да се прецака ключа. Горе-долу това стана, с разликата, че имах масло в колата.
                          /то беше по-скоро смес масло-бензин, хаха/

                          Утре ще разбера, като звъннат от сервиза.

                          Това масло трябва да капе от някъде, ако го губя. Паркирам на едно и също място - на работа и пред нас. Няма лекета.

                          Не е изхвърлила водата. Нямаше съскане, нямаше нищо.
                          Винаги пали от раз, изключвам нещо и стартерът да се е прецакал.

                          Нещо ми миришеше на изгоряло, като спирах, забравих да спомена, днес гледах каква е тая част, прилича на куплунга на ламбда сондата.

                          Мамен си тракен.

                          Шум не съм чувал - нито чаткане, нито щракване, а почвам да загрявам, че трябва да чуя как двигателят се преебава... карах си спокойно с 80 и колата изгасна.
                          Вкюлих на висока предавка и двигателят направи бр-бр-бр-бр - бръъъъм ---- както прави, като го дърпате, ама не иска да пали.
                          sigpic
                          Alfa 145 1.6 - едно червено бонбонче!
                          Fiat Ritmo 1984 - непретенциозен
                          Fiat 125 1977 - а бяхме млади!

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ancho Покажи съобщение
                            До колкото съм запознат лампата свети при липса на налягане, при падане на нивото си има щека....
                            Светва и при либса на масло , поне при марката хюндай

                            Преди време на един хюндай соната 3,0 V6 бензин
                            ми светна лампата и после източихме от него 900 гр масло след 2 часа цедене , същата история и с един акцент 600 гр масло , м/у другото соната беше автоматик и след време нещо се беше шашнала и постояно и светеше лампата за маслото и се оказа , че същата лампа свети и при либса на масло в автоматика .

                            Относто темата наскоро на един колега му блокира форда , оказа се завлекал биелен лагер , по същият начин загрява , гасне без никъв шум и дотук
                            156 sportvagon 1.9jtd

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от anton_caro Покажи съобщение
                              Момчета, кажете ми кои са признаците на блокирал двигател. Търсих във форума, но не успях да получа отговорът, който търсех.

                              Карам днес. Жега невероятна. По едно време гледам - колата вдигнала 100 градуса. Няма лампа, която да свети.
                              Викам си - ааа, това не е добре. Взе да върви все едно карам на метан. И превключих на по-ниска предавка, че влязох в населено място, и в момента на превключване, колата изгасна. Вкарах пета и отпуснах съединителя - само се върти двигателя, ама никой не пали.
                              Мамка му.
                              Спрях. Меря маслото - но колата беше наклонена, нямаше равно място - ми няма масло по щеката. Гадост. А уж доливам редовно ... принципно колата харчи за 2000 км около половин литър, ... и би трябвало масло да има по щеката... поне някакво, щото аз за последно доливах преди под 1000 км.
                              Така. Вентилаторът не работи, при 100 градуса на водата трябва да работи.
                              Антифризът си стои всичкия, не е изплют от колата, както и не е заврял.

                              Колата я оставих на сервиз.
                              Но бих ви бил много благодарен да ми кажете нещо и вие.
                              При мен стана същото. Превключих от 2-ра на първа за да кача един бурдюр и колата угасна все едно, че е паднал акомулатора, и дигна 120градуса. Трака нещо в боксера. Закарах я на майстор и ми каза ОСНОВЕН РЕМОНТ на двигателя.
                              Alfa Romeo 146 1.6

                              Comment

                              Working...
                              X